POČETNI KORACI U ZDRAVOJ ISHRANI

dr Slađana Velkov

Početni koraci u zdravoj ishrani

Ono što je nama hrana je Sunce.

Zrno pšenice je hrana zahvaljujući sunčevoj energiji učvršćenoj u njemu. Meso životinja su takođe nosači sunčeve energije. Uništimo sunčevu energiju i uništićemo hranu iako materija ostaje.

Farmer sadi seme u zemlju, sunce ga proklijava, hrani rastuću biljku i tokom sezone zaključava se u njenom tkivu, povezujući inače mrtvu materiju zajedno u organizovanu strukturu. Životinje ili ljudi jedu tu strukturu i razlažu je do manjih čestica i na taj način žive od akumulirane sunčeve energije a izbacuju materijalne ostatke hrane. Ti ostaci postaju otrov i ako nisu dobro eliminisani iz čoveka ili životinje uništiće zigot u njima.

U svakom molekulu vode se nalazi rudnik sunčeve energije. Voda za koju kažemo da je neophodna za život čoveka je voda, zahvaljujući tom istom suncu, jer bez toplote sunca, voda bi bila led.

Hrana i piće su samo nosioci asimilirajuće sunčeve energije.

Kada nam ovo postane jasno, i kada počnemo da koristimo direktno sunčevu energiju, gledanjem u sunce, kao i uzimanjem žive, sirove hrane (kuvanjem se sunčeva energija uništava), onda će se naše potrebe za hranom smanjiti i onih 90% energije koja se inače koristi u varenju hrane će biti iskorišćena u očuvanje zdravlja i integriteta ćelija, tako da će naše telo postati savršeno zdravo i dugovečno.

Evo nekoliko saveta kako početi sa zdravom ishranom:

  • Za doručak jedite voće, salatu sa semenkama za ručak, a za večeru možete zadržati pola kuvane hrane (čorbicu od povrća, krompir, braon pirinač…) a pola sirove hrane.
    Između obroka možete piti sveže voćne sokove, grickati povrće i voće, ili koštunjavo voće (bademe, orahe, semenke..)
    Isključiti iz ishrane: meso, ribu, jaja, mleko, belo brašno, šećer kao i njihove produkte i sve vrste industrijske i obrađene hrane.
    Možete i blendirati hranu. Naime u blender možete staviti zelenog povrća, 1 kašiku sveže mlevenog lanenog semena, šaku oraha, za ukus bananu ili dve i ako hoćete slađi napitak, možete staviti malo urmi ili suvih smokvi…To je kompletan obrok, ukusan je i jednostavno se priprema.
  • Jedite samo kada ste gladni. Kada jedemo u vremenu za ručak ili večeru, ne jedemo pravilno.
  •  Telo može biti gladno i imati potrebe samo za sirovom hranom koja ima sunčeve energije u sebi. Ako osećate glad za nečim što je prerađeno ili kuvano, nije u pitanju glad već zavisnost, slično kao sa drogom. Zavisnik od heroina će osećati potrebu za drogom iako zna da ona nije dobra za njega i da mu nije potrebna. Senzacije koje zavisnici osećaju kada im nedostaje droga su slične (samo intenzivnije) kao kod lažne gladi: bol u stomaku, vrtoglavica, glavobolja, slabost… što nije prava glad.
    Prava glad je osećaj u ustima, lučenje pljuvačke i potreba za određenom sirovom hranom. Prava glad će nas učiniti hitrim i spremnim da nađemo hranu a ne umornim, sa vrtoglavicom i bolovima.
    Spoljašnji stimulansi, kao što je miris ili pogled na hranu mogu aktivirati lažnu glad.
  • Kada smo bolesni nikada nismo gladni zato što je vitalna energija zauzeta regeneracijom tela. Bolesna životinja nikada ne jede. Takođe kada smo u stanjima stresa ili uzbuđenja ne treba jesti jer stres izvlači energiju tako da će varenje biti sporije ili se hrana uopšte neće variti. Kada jedemo a bolesni smo, hrana će biti fermentisana umesto da bude digestirana i posledice toga su da se hrana raspada i pretvara u otrov. Ukoliko ste gladni kada ste bolesni, savetujem da uzimate samo sirovu, biljnu hranu.
  • Digestija će takođe biti nepotpuna, ukoliko pričate dok jedete. Čuli smo od naših starih: “Kad se jede, ne priča se.”
  • Ne brinite previše ako ponekad pojedete neku lošu hranu, nećete promeniti ništa ali će briga umanjiti efikasnost varenja hrane.
  • Žvaćite hranu dok ne postane tečna. Ako hrana nije dobro sažvakana, neće biti dobro digestirana u želudcu, naime veliki komadi nesažvakane hrane se neće variti u želudcu, već će fermentisati i postajati otrov. Rezultat toga biće simptomi loše digestije: gasovi u stomaku, podrigivanje , pojačana kiselina… Kada hrana napusti vaš želudac, nema više varenja hrane već samo asimilacija (upijanje).
  • Loša navika je takođe piti tečnosti uz jelo. Hrana se normalno vari sokovima za digestiju, kada ih mi razredimo tečnostima digestija će biti slabija. Takođe, hrana će biti isprana, tako da neće imati vremena da se digestira u želudcu a umesto toga će fermentisati u crevima. Idealno, ne treba piti ništa 15 minuta pre jela i 30 minuta posle jela.
  • Jedite malo. Telo će uzeti energiju iz hrane koja mu je potrebna za regeneraciju tkiva, nešto će se uskladištiti kao masnoća a za sve ostalo, telo će se mučiti da eliminiše kroz creva, bubrege, pluća i kožu.
  • Ako jedete jednostavnu hranu, bez previše kombinovanja, poželjno jednu vrstu hrane, digestija će biti bolja.
  • Prilikom prelaska na ishranu energijom iz Sunca i sirove biljne hrane, dolazi do promene u težini koja se manifestuje u 3 faze:
    1. Katabolizam, kada se toksini iz tela razlažu i oslobađaju uz što se i težina smanjuje. Kako se više tkiva razlaže nego sto se stvara, dolazi do ubrzanog gubljenja u težini.
    2. Stabilizacija je proces kada prestajemo da gubimo na težini jer se telo već očistilo i sada se razlaganje i stvaranje tkiva izjednačuje. Ovaj period traje neko vreme i onda dolazi do anabolizma.
    3. Anabolizam. Sada dolazi do laganog povećanja u težini iako su kalorijske vrednosti unesene hrane mnogo manje. Dolazi do bolje asimilacije hrane, boljeg rada enzima i pročišćenih energetskih kanala, tako da će se energija bolje asimilirati preko digestivnog trakta, kože, disanja, očiju, itd. Počinje se stvarati tkivo koje se ne razgrađuje tako brzo jer je sazdano od druge materije i ubrzo će doći do potpune normalizacije naše idealne težine.

Želim vam dug i zdrav život!
Dr Slađana Velkov

Creative Commons License
„Početni koraci u zdravoj ishrani“ by dr Sladjana Velkov is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivs 3.0 Serbia License.
Based on a work at https://sladjanavelkov.wordpress.com/2014/02/25/pocetni-koraci-u-zdravoj-ishrani/.

Advertisements

5 comments on “POČETNI KORACI U ZDRAVOJ ISHRANI

  1. Sta mislite bil se izgubilo na kilazi sa ovakvom ishranom??? Predpostavljam da bi.. Ja sam svakako mrsava i strah me kada bi se ovako hranila da bi bila kost i koza…

  2. Moja majka je prestala da jede sve namirnice životinjskog porekla i za godinu dana postala je strašno anemična, gvožđe joj je ispod svake granice, iako jede koprivu, blitvu, spanać, itd. Imate neki predlog? Hvala!

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s